Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Gdy człowiek się starzeje, choćby los rzucał nim po całym świecie, musi mieć gdzieś miejsce, które jest dla niego prawdziwym domem, do którego zdąża. Nieważne jak mocno bijesz, ale jak dużo jesteś w stanie znieść i nadal iść do przodu.

wpisy na blogu

zbliża się czas na "małe" sprzątanie.... grr...

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-10-10
wyślij wiadomość

Na naszej działce mamy ostatnio nieeezły bajzelblog budowlany - mojabudowa.pl

Chcecie dowodów??blog budowlany - mojabudowa.pl Oto i one...

mojabudowa.pl - blog budowlany

tak wygląda nasz salon. Urokliwe miejsce, prawda?? Z bliska widok jest nader dramatyczny..

I pomyśleć, że te deski kiedyś wiodły spokojny żywot szalunków na schody...blog budowlany - mojabudowa.pl

A takie szpargały mamy na tzw. "obejściu":

mojabudowa.pl - blog budowlany

i to tylko ich niewielki wycinekblog budowlany - mojabudowa.pl   Jest sporo folii, gruzu, powygimnastykowanych drutów, toreb papierowych, zniszczonych desek, gwoździ, wiader... masa wszystkiego!!!! Mogłabym tak wymieniać i wymieniać w nieskończoność...

Ale nie jestem aż tak złośliwablog budowlany - mojabudowa.pl

Przy okazji:

NA BUDOWIE UWAŻAMY NA GWOŹDZIE!!!! ( mówię, bo ja się raz zagapiłam, ale na szczęście dla robotników obyło się bez resuscytacji blog budowlany - mojabudowa.pl)

 

We wtorek ekipa mówi nam serdeczne "papa" i odchodzi w siną dal, wIęc powoli przychodzi czas na wielkie sprzątanie...

Ostatnio pojawiły się u nas nawet porządkowe akcesoria ( ale to nie ja na nich przyleciałam na budowę blog budowlany - mojabudowa.pl ):

mojabudowa.pl - blog budowlany

Pomijając dyskusję: ja czy nie ja, śmiem stwierdzić, że szczotka na pewno się przydablog budowlany - mojabudowa.pl

zwłaszcza do zgarnięcia takich ekskrementów ( to odpady z więźby ):

mojabudowa.pl - blog budowlany

Jadę jutro popilnować murarzy bo, jak dobrze wiecie, nasze kominy mają pewien "mały" mankament i musimy tę sprawę wyjaśnić.... Poza tym jeszcze jest do wymurowania kilka małych fragmentów ścian...

Jak tylko wszystko będzie "cacy", zrobię zdjęcia wnętrz i pokażę co bardziej zainteresowanym osobomblog budowlany - mojabudowa.pl

Pozdrawiam Was drodzy blogowicze, którzy czytują czasem moje wypocinyblog budowlany - mojabudowa.pl

 

32Komentarze
rodo7  
Data dodania: 2010-10-10 20:51:27
oj, faktycznie będziecie mieli troszkę sprzątania, ale za to efekty na pewno dadzą wiele satysfakcji):
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2010-10-10 21:09:26
:)
Gosiu wiem co przeżywasz bo jeszcze kilka dni temu sami sprzatalismy ten bałagan!! :/ a mielismy nie mniejszy!!I co? po tygodniu znowu jest to samo!! NO! Może bez desek ale znowu pełno folii i jakichś innych pierdół! :/ brrrr
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 23:05:56
Jakie wypociny kobieto:) jest super i niestety każdego z Nas czekają porządki ja dzisiaj ślęczałam i chwasty wycinałam:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 23:20:42
Wiesz co, Gosiu, to i ja chyba muszę wrzucic mój bałagan - ostatnia ekipa nie grzeszyła sprzątaniem po sobie i czeka mnie niezłe sprzątanko! Miotłę kupiłam już w czasie ostatniego urlopu - zamiotłam nowe wylewki, ale tylko na chwilkę było ładnie i czysto, buuuuuuuu!!! Gosiu, powodzenia życzę :D
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-11 07:33:40
rodo7
martwię się, że pewnie efekty będzie widać tylko przez chwilę;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-11 07:34:54
edyskas
no właśnie!! tego się właśnie obawiam.. że jak dekarz przyjdzie, to problem się znowu pojawi;) i urośnie nam kolejna kupa śmieci
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 07:35:11
Co do bałaganu na budowie to my Was przebijamy heh mimo ze sprzatamy to ciagle cos, pewnie jak będziemy ściągać stemple to wogole sajgon będzie. Co do pytania to dekarzowi mamy dac znac z tydzień wcześniej znać, zobaczymy czy będzie dziś nasza ekipa, to od niej zależy kiedy zrobią więźbę dachową i dajemy znać dekarzowi :) Czy wstawiacie w tym roku okna? Co macie zaplanowane przed zimą? :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-11 07:35:31
wlasneniebo
ojj, nie pokułaś się kochana???
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-11 07:37:08
kasiaros
wrzuć:) pośmiejemy się z naszych ekip;) ja też się obawiam, że to sprzątanie da efekt ale tylko na chwilę. A lada dzień pojawia się u nad dekarz...;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-11 08:03:14
calineczka-kp
jeśli dziś by przyszli ( tego wam życzę:* ) to pewnie więźbę w tydzień by postawili... więc dekarz mógłby wchodzić w poniedziałek/wtorek..Zależy jakim tempem pracują wasi murarze, pomijając fakt, że nie przychodzą - wstręciuchy. Mam nadzieję, że będzie dobrze, i w tym tygodniu skończycie krokwie stawiać... chcemy wstawić okna, czekamy na nie. Zamawialiśmy je dwa tygodnie temu, ale będą pewnie w listopadzie. Mam nadzieję, że uda się je wstawić.. Na oknach poprzestaniemy. Nie będziemy już robić elewacji, za to zimą będziemy robić instalacje w środku budynku.. A wy??
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 08:10:20
U nas też jeszcze spory bałagan do sprzątnięcia został, ale czy damy radę w tym roku - tj. przed zimą - to nie wiem... W zasadzie został gruz z pustaków i dachówek pociętych ..., ale to jest nic, z tym co było wcześniej :)).
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2010-10-11 10:40:58
Wierz mi, to nie jest bałagan. Zobacz na moją śmieciarnię. Mam tylko nadzieję, że mi to wywiozą w tym tygodniu.
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 13:01:54
Wnioskuję z Twojego opisu Gosiu, że powoli szykujesz się do snu zimowego?? I w cale nie masz takiego wielkiego bałaganu na budowie, inni mają gorzej:))) Czekam na fotki domku z oknami:))))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 13:02:52
I skończonym dachem oczywiście:)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 13:59:37
nic się nie łam, u mnie też taki sajgonik był do soboty, dokładnie identyczne przedmioty,ale mężuś z teściem wzięli się za układanie ich zabezpieczeniem przed zimą, popaliliśmy papiery,kartony dokładnie wszystko, a ja zamiatalam cały strych wlasnie z takich wiór,tak więc wystarczył jeden dzień i juz jest ładniej. Wy też dacie rade :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-11 17:13:00
Jestem za tym samym, kurcze pogdam z mężem i tez chce ona w tym roku! Miał byc plan taki jak u Was ale słyszeliśmy kilka negatywnych opini o wstawianiu okien na zimę ale w sumie teraz większość pytanych mowi ze nic sie nie stanie i w zimie mozna instalacje robic i ja tez jestem tego zdania! decyzja podjęta! hehehe :* ps. przyszli na pol godziny wciągnać krokwie (!) beda jutro od rana (niby)
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-10-11 20:15:03
sprzątanie brrrrrrr nie chce o ty słyszeć! ale Tobie życzę dużo siły i powodzenia :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-12 09:05:55
marti1973
przecież u was na działeczce jest czyściutko;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-12 09:07:16
rysiowa
a ja myślałam, że te "kupka" śmieci to waszego sąsiada jest;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-12 09:11:06
gabrysia
oj co to to nie;)) sen zimowy nie dla nas;) - nie wytrzymalibyśmy do wiosny. Pewnie zimą będziemy coś w domku robić i jak dobrze pójdzie to zrobimy elektrykę, hydraulikę, ogrzewanie i gaz.. czekamy tylko na okna i drzwi i zabieramy się do pracy;) wy też macie taki bałagan??;) Pozdrawiam cieplutko;*
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-12 09:13:13
szyszunia28
no to widzę, że świetnie sobie poradziliście z waszym bałaganem;)) ale i tak perspektywa sprzątania przeraża;) bo za chwilę i tak będzie kolejny mały "bajzel" do ogarnięcia;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-12 09:14:46
calineczka-kp
to super!!!! niech wchodzą i robią więźbę!!;)) cieszę się bardzo:)) Powodzenia calineczko;))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-12 13:21:03
Gosiu, jak tam? Posprzątane????
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2010-10-12 20:02:52
Kochana !!!
On mi te śmieciory wywozi już miesiąc i tylko ciągle ich przybywa. Ale już niedługo :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-12 21:07:38
Gosieńko oj to Wy rzeczywiście idziecie pełną parą do przodu. Trzymam kciuki za szybką i bezproblemową realizację tych prac zimowych w domku:)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-12 22:12:24
Odnoszę wrażenie, że bałagan na budowie robi się tak "mimochodem". :) Szkoda, że równie niepostrzeżenie się nie sprząta... :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:08:59
kasiaros
Kasiu... w domku posprzątane:))) Gorzej z terenem. Trzeba wywieźć gruz i sporo śmieci i jakoś je zneutralizować. Ale damy radę;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:10:08
rysiowa
jak nie sprzątnie do zimy to najwyżej będziecie mięli piękną górkę do zjazdów sankami;)))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:16:21
gabrysia
dziękuję;*
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:17:09
romanosie
słuszna uwaga;) mógłby się tak sam cichaczem wynosić z działki;))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-13 14:55:19
Gosiu,
to pewnie wkrótce nas zaskoczysz zdjęciami posprzątanego domu i obejścia :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 16:04:27
kasiaros
na początek tylko dom;)
odpowiedz

Wymurowane, ale czy dobrze??

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-10-09
wyślij wiadomość

W tym tygodniu chłopaki wymurowali nam kominy z klinkieru. Z daleka wygladają tak:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Ale z bliska już nieco inaczej...:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Czy to jest poprawnie wymurowany komin??

chodzi mi o te otwory cegieł wystające poza zarys..

Jestem blondynką i to pewnie z tego powodu jest ten problemblog budowlany - mojabudowa.pl

Proszę, powiedzcie czy to jest prawidłowo??

43Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2010-10-09 20:04:27
Gosiu u nas jest tak samo:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:06:20
Gosiu ja nie jestem blondi i też nie wiem czy dobrze, ale jak Edyś pisze, że u niej też tak jest to jest na pewno dobrze:))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:06:33
naprawdę?;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:10:44
gabrysia
;)) mam nadzieję, że tak jest
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:12:15
Czy chodzi Ci o to, że ostatnia cegła wystaje tworząc cokolik??? Jeśli tak, to powiem, że to jest bardzo dobrze wymurowane :))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:16:13
magnoliaOjoaska
chodzi mi o to, że wystają te dziurki poza zarys komina. że jest wysunięta, to rozumiem, bo sami chcieliśmy wysunąć, ale miała być wysunięta tylko delikatnie, tak żeby nie było tych dziur widać.. I nie wiem, pomijając nasze życzenie, czy to technicznie jest dobrze..:(
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:34:21
Ach!!! Bo to z dziurawki jest zrobione???
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:36:48
ja sie nie znam, ale to jest zwykła cegła klinkierowa.. nikt nam nie powiedział, że dziurek być nie może jak chcieliśmy kupić klinkier. A nie może??
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:39:20
Cegła klinkierowa występuje w dwóch odmianach: pełna i dziurawka. Na kominy powinna być pełna, bo w dziurawkę może wpływać woda i o ile nie będzie przeciekało, aż strach pomyśleć co się stanie, gdy zamarznie :/
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:41:44
magnoliaOjoaska
to mnie trochę załamałaś.. nie wiedzieliśmy o tym...:( i co ja teraz mogę zrobić?? w tym tygodniu ma być mróz:(
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:48:12
Gosiula, nie wiem, czy źle czy dobrze, ale wiem jedno - wygląda pięknie! PS - Joaśka ma oczywiście rację z tym, że lepiej komin zrobic z pełnej cegły ;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 20:56:58
Przy takim mroziku, jak ma być w tym tyg. nic się Waszemu pięknemu kominowi nie stanie. Moim zdaniem, jedynym sposobem, by z tego teraz wybrnąć jest porządne zabezpieczenie komina przed wodą od góry (nie wpłynie to na estetykę komina, bo nie będzie widać)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 21:03:36
magnoliaOjoaska
Dziękuję Asiu za pomoc:* tak chyba musimy zrobić.. a nawiasem mówiąc to co to za murarze, co nam nie powiedzieli jaki klinkier kupić na komin..? nic nie powiedzieli, że ma być z cegły pełnej:(
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 21:04:39
kasiaros
Dziękuję;) mam nadzieję, że zima nam go nie zniszczy i uda nam się go odpowiednio zabezpieczyć;)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2010-10-09 21:11:12
U nas też wystaje. Pewno musi tak być.
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-10-09 21:41:25
nie chce Cie straszyć
ale na mój gust to nie jest dobrze u nas cały komin owszem jest z dziurawki ale ostatnie dwie warstwy są z pełnego klinkieru problem w tym ze jak tam dostanie się woda i zamarznie to może rozwalić komin teraz trzeba by bardzo dobrze pozaklejać te dziurki i zabezpieczyć tak dobrze, by żadna woda nie była mu groźna
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 21:44:04
romka
zapytam tych naszych "murarzy" jak to wygląda z góry.. czy nałożyli tam zaprawy, czy jakoś inaczej to rozwiązali.. myślisz, że zaprawa do klinkieru czopując te otwory zapobiegłaby jakimś stratom w kominach??;(
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 21:46:48
rysiowa
droga rysióweczko.. na początku nie chodziło o to że wystaje ostatnia cegła, ale o to, że są te dziurki wystające.. a jak się okazało dzięki waszym komentarzom, największy jest problem w tym, że w ogóle są dziurki w cegle budującej komin:/
odpowiedz
ankag23  
Data dodania: 2010-10-09 22:00:26
Może trochę pociesze, ale nasz murarz (nadal go polecam ;) powiedział,że teraz już sie robi z dziurawki. miał nawet na to logiczny argument, ale niestety nie pamiętam :( Jak ja kupowałam to pełna była na zamówienie w ladnych kolorach (do tego w ilościach paletowych a nie na sztuki) a czekać nie mogłam. OD góry mamy zaklejone tą zaprawą (w ogóle sporo jej poszło). Mam fotkę komina przy wpisie o dachu, jednak nasza cegła ciemna i nie widać szczegółów.
odpowiedz
marks  
Data dodania: 2010-10-09 22:08:28
U nas też jest komin z dziurawki, to jest bardzo popularna praktyka ponieważ pełna cegła kosztuje 2 x tyle co dziurawka. Tak jak romka pisała można całość z diurawki, a ostatnie warstwy z pełnej, albo tak jak my, że całość z dziurawką i z góry zamknąć to zaprawą tak żeby woda nie wlatywała. U nas chyba jednak od spodu nie widać tych dziurek.
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 22:13:59
no kurcze nie za dobrze.Dziwne że nikt po drodze nie zainterweniował ani sprzedawca ani ekipa ani sam wykonawca no bo jak ktoś sie bierze za komin to chyba powinien coś o tym wiedzieć.Nie wiem czy zaklejenie dziur pomoże bo po kilku latach warunki atmosferyczne mogą sobie z tym poradzić.Może blaszane nakładki bo takowe są u mnie,ale specjalistą nie jestem a takiego by trza zapytać.
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2010-10-09 23:01:47
góra musi byc troche szersza, zeby woda skapywała a nie spływała po kominie. no a jak cegła ma dziurki to i wystają. proponuje od góry nałożyc blaszaną czapeczkę, zeby ochronic gore komina przed deszczem.
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-09 23:04:31
po mojemu jak jest z góry zrobiona czapa że się woda nie dostanie jest ok jeżeli to Sylwia ma rację. My tą czapę robiliśmy z betonu i została obklejona płytkami i jest super:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 10:58:32
ogólnie najlepiej byłoby wymurować cały komin z cegły pełnej. jednak w większości murują z dziurawki, a te warstwy (przeważnie dwie) wystające po bokach powinny być z cegły pełnej. z dziurawka zawsze istnieje ryzyko, że woda znajdzie sobie jakieś ujście, nawet wielkości główki od szpilki i będzie tam sobie dalej drążyć drogę w dół. Komin to bardzo czuły punkt, my mieliśmy z nim nieco przebojów więc jestem już na to uczulona. lepiej dopilnujcie fachowców bo potem (odpukać) będzie trudniej ich ściągnąć na budowę na ewentualne poprawki.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 17:26:26
ankag23
troszkę mnie pocieszyłaś.. Aniu ( domyślam się z nazwy loginu, że tak masz na imię? ) nasze cegły są jaśniutkie i dlatego tak te dziury w nich widać...:( nie sądziłam, że może być taki problem jak je kupowałam
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 17:29:49
rogale
dziękuję rogaliku:) myślałam, że zrobiliśmy jakiś rażący błąd kupując taką dziurawą cegłę, ale jak czytam, to na wszystko można znaleźć sposób. Jutro z murarzami pogadam i dopilnuję, żeby komin przy mnie był poprawiony, tzn. jeśli nie ma zaprawy w tych szczelinach, aby jej nałożyli:) dziękuję
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 17:59:37
ewaitomek-naszaiskierka
pomyślimy właśnie o takich nakładkach. Na pewno trzeba będzie to jak najszybciej zabezpieczyć, bo zima blisko...
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 18:00:42
virion
dziękuję za radę;)) tak chyba zrobimy, myślę, że to by było najlepsze wyjście:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 18:19:01
wlasneniebo
my chyba w końcu zrobimy z blachy taką czapkę, będzie pasowała do pokrycia. Mam nadzieję, że się da:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 18:20:30
gracjan2
dzięki wielkie za poradę!!!;) postaram się ich dopilnować, jutro spędzę cały dzień na budowie żeby tylko wszystko było tak jak być powinno:) pozdrawiam cieplutko;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 18:44:59
no to teraz mnie nastraszyłaś swoim wpisem, ja tez mam z dziurawki kominy (tzn. ta część wystająca poza dach) i do głowy mi nie przyszło, że woda może zamarzać i rozsadzić kominy!!!!!
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 18:55:47
Wg mnie jest to źle zrobione. Asik ma rację, na kominy trzeba pełną cegłę. Nie wiem czy te cegły od góry są czymś "przykryte" np. warstwa betonu, czy są pozostawione tak sobie. Proponuję wierzchnią warstwę klinkieru zdjąć i kupić pełny klinkier i od nowa położyć .. ale nie wiem czy to dobry pomysł
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 19:35:50
Baczki, ja mam komin z cegły dziurawki, a ostatnie chyba 3 warstwy z pełnej cegły klinkierowej (różnica w cenie była spora), ale mam nadzieję, że u Ciebie zabezpieczą murarze odpowiednio ten komin i będzie dobrze ... Trzymam kciuki.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 19:44:50
szyszunia28
szyszeczko, poczytaj co dziewczyny + jeden mężczyzna napisały wyżej a wszystko ci się rozjaśni:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 19:46:19
magdadaniel
porozmawiam jeszcze jutro o tym z murarzami.. zobaczymy co zaproponują.. chociaż jak do tej pory, to nic nie wspomnieli, że coś jest nie tak:/
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-10 19:47:23
marti1973
dziękuję:* ojj trochę się tą sprawą denerwuję, bo już w tym tygodniu podobno ma przyjść załamanie pogody..
odpowiedz
salsa  
Data dodania: 2010-10-10 20:59:15
U nas końcówka komina (kilka warstw) wykonana jest nie z dziurawki tylko z cegły pełnej i nie ma żadnych dziurek, wiem, że może zaciekać, więc coś z tym trzeba zrobić. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-10 22:20:30
Nie wiem jak to jest prawidłowo ale u nas tak nie ma http://www.nasza-amelia.mojabudowa.pl/pliki/nasza-amelia/image/dzialka%200141.jpg
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:28:41
salsa
no trzeba, trzeba. już nawet wiemy co;) też pozdrawiam;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-13 12:29:45
nasza-amelia
dzięki za linka.. spojrzałam, i rzeczywiście widzę, że nie ma dziurek;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-20 21:34:33
my mamy dwa kominy i też budowaliśmy z dziurawki bo jest o wiele tańsza :( jednak na zakończenie komina w kotłowni 4 ostatnie warstwy były z cegły pełnej, na komin w kuchni tez tak miało byc ale jakoś pełnej brakło a jak już przyjechałam na budowe to nasz majster miał komin skończony więc rozbierać nie chcieliśmy i zostało z dziurawki ale dziurek nie widać - dodatkowo mamy oba kominy zabezpieczone z góry blacha w kolerze dachu i oba kominy są też wymalowane jakimś specyfikiem aby nie przeciekały - ale to juz wszystko w czasie wyjdzie - pozdrawiam
odpowiedz
rustin  
Data dodania: 2015-12-10 12:52:45
Komin
Witam Nie ma problemu z przeciekaniem kominów z racji klinkiera dziurawki ? Pytam ponieważ u mnie też jest ten błąd , dopiero się dowiedziałem , że nie powinno się budować z dziurawki
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2015-12-15 21:48:34
puki co problemów nie ma, ale na szczycie komina są obróbki blacharskie które dodatkowo go osłaniają
odpowiedz
Odpowiedź do rustin

baardzo nudna relacja...

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-10-06
wyślij wiadomość

U nas prace idą powoli. Niewiele sie ostatnio zmienia na budowie, ale to kwestia tego, że zostały jeszcze do wykonania przed przyjściem dekarza same drobiazgi.

Wczoraj chłopaki dokończyli szczyty i zaczęli murować kominy, puki co, z cegły pełnej..

Pozbyliśmy się już szalunków, które zagracały parter.. Salon dzięki temu zmienił odrobinę swoje oblicze:

mojabudowa.pl - blog budowlany

zdjęcie zrobiłam na wysokości schodów na poddasze.

A to już z innej perspektywy to samo miejsce:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Niestety nie mogę się jeszcze pochwalić ściankami działowymiblog budowlany - mojabudowa.pl ale myślę, że na koniec tygodnia uporamy się z nimi i wkleję zdjęcia.

A tak wygląda dom z zewnątrz w pełni "uwięźbiony"blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Pozdrawiam ciepło!!blog budowlany - mojabudowa.pl

35Komentarze
Data dodania: 2010-10-06 09:39:45
bardzo ładnie się u Was robi :) Zobaczysz jeszcze chwilka i będziecie sie urzadzac :) :) :) :)
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2010-10-06 09:45:15
Jakie nudno? Pozbycie się lasu bezlistnego to wydarzenie !!!
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 10:09:01
Brak stempli to kolejny krok na budowie, więc nie ma co narzekać :) Pięknie ułożone i mozna podziwiam metraż domku. Z zewnątrz też bardzo ładnie się prezentuje :) PS. Robicie tynki? Pytam, bo widzę, że też budujecie na piankowcu i kleju :) U nas idzie płyta gipsowa, bo bez sensu pchać zimny beton na ściany jak materiał jest ciepły.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 10:49:45
sułtan2g
budujemy z betonu h+h. I do tej pory planowaliśmy zrobić tynki.. szczerze mówiąc, to nie słyszeliśmy o takiej płycie ( chodzi może o karton-gips??), nasz wykonawca nam nie zaproponował takiego rozwiązania..
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 10:52:16
rysiowa
;)) w sumie to prawda;) las został wycięty doszczętnie;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 10:53:20
Tak tak płyta karton-gips. U nas mówi się na nią poprostu płyta gipsowa :) Płyte normalnie klei się na kleju do ściany :) Najgorsze są złączenia, bo czasami pękają, ale to z powodu złego wykonania, bo poprostu na złączenia trzeba dać klej elastyczny i wszystko jest super. My bierzemy właśnie płyte, bo tańsza i szybsza, no i nie chcemy ładować betonu na ściany :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 10:54:48
magdadaniel
ajj.. dłuży się ten czas niemiłosiernie..:/ Ale z drugiej strony przecież dopiero co weszła koparka ( trochę ponad dwa miesiące temu ), a już jesteśmy pod dachem;) tego urządzania się strasznie boję bo jestem tak niezdecydowana jak mało kto. Dobrze, że już przynajmniej okna są wybrane, to wiem w jaki deseń iść z wystrojem wnętrz;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 11:12:56
hmm, to ciekawe.. naprawdę wychodzi to taniej?
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2010-10-06 11:27:53
Piekni Goisu:)) a zobaczysz jak juz bedzie dachóweczka:)) wtedy dopiero zrobi sie przytulnie:))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 11:30:09
W naszym przypadku wychodzi taniej i lepiej. Po pierwsze mamy dużą powierzchnię ścian, a po drugie nie ma sensu dawać na ciepły materiał beton, który jest zimny no i wiele więcej pracy z nim jest :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 11:30:33
edyskas
wiem kochana, że chciałaś użyć słowa "blaszeczka", tylko literki się przestawiły;)) i wyszła dachóweczka:)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2010-10-06 11:41:10
Bez lasu można już fajnie wszystko zwizualizować, co gdzie będzie. hrhr bardzo ładnie się domek już prezentuje. Ogólnie samą bryłą nasz elfik jest podobny do Waszego Amaryliska ;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 11:47:56
też widzę to niewielkie podobieństwo;)) ale elfik, jest duużo bardziej przestronny;))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 14:36:59
Tak, kiedy dom się buduje, to różnice widac z godziny na godzinę, a potem już tylko drobiazgi, szczegóły, poprawki - wymaga to wiele pracy, której, niestety, nie widac, ale bez tych szczegółów nie byłoby naszych domków! Bardzo mi się podoba to, co tam u Was się dzieje!
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2010-10-06 15:24:23
faktycznie nudno! az mi się ziewa :D nie ma spektakularnych zmian, ale cały czas cos sie dzieje i cos sie zmienia! i o to chodzi!
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 15:53:26
Gosiu i Ty narzekasz, że nic się nie dzieje, a co ja mam powiedzieć. U Ciebie to już widać DOM w całym tego słowa znaczeniu. :)))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 16:23:12
kasiaros
jaka zawsze Kasiu potrafisz mnie uskrzydlić;) dziękuję:*
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 16:29:23
virion
i żadnych fajerwerków nie będzie:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 16:32:32
gabrysia
głupio mi strasznie tak narzekać, masz rację.. ale tak to już jest, że jak na początku wszystko idzie szybko i sprawnie, to potem oczekuje się, że tempo nie spadnie.. A jest na odwrót.. I teraz już będzie coraz wolniej... nie mogę się doczekać waszego widoku jak pojawią się ściany;))
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-10-06 17:50:03
nudna relacja??? co Ty opowiadasz!!! pamiętam tą frajdochę jak stemple Tomek pozdejmował... skakałam z radości pół dnia i oczywiście zaraz zabrałam sie za zamiatanie :)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-06 18:11:38
Ale ten Wasz salon jest ogromny, a z zewnątrz tego nie widać. No i co to za wymyślanie, że nudna relacja. Zmiany są i to bardzo widoczne, więc nudno być nie może.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 19:02:09
romka
heheheh:) wiesz, że ja też bym się zabrała...pomyślałam że muszę tu jak najszybciej zrobić porządek, ale nie miałam szczotki:(
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 19:07:31
gracjan2
on nie jest taki duży jak wyszedł na zdjęciu;)), udało mu się po prostu zapozować;) ma 24m2.. Myślę, że jest w sam raz;) może jestem znudzona, ale to dlatego, że 20-tego września miał być dekarz, a nie ma go do tej pory i mamy opóźnienie... gdyby przyszedł o czasie to już byśmy pewnie pierwsze partie blachy taszczyli na górę.. Ale i tak jestem szczęśliwa.. Bo widok pustego wnętrza bez szalunków jest zdecydowanie nieziemski!!!;)
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2010-10-07 07:45:53
chciałabym być tak znudzona takimi postępami :) super to już wygląda. Baczku a z czego będziecie robić podbitkę?
odpowiedz
rodo7  
Data dodania: 2010-10-07 16:27:40
Jak to prace idą powoli,przecież na domku już niedługo będzie dachówka. Wasz domek prezentuje się cudnie):
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-07 18:05:28
O ... pięknie Wasz salon wygląda - chodzi mi o wielkość :), myślałam, że ma więcej niż 24 m2. Ja też się nie mogę doczekać, żeby zobaczyć Wasz domek z dachówkami :).
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-07 19:52:25
nooooo wygląda wygląda:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-07 20:58:52
bastki
dzięki;) niedługo i wy się będziecie tak cieszyć:) co do podbitki, to jeszcze główkujemy;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-07 20:59:58
rodo7
dziękuję za miłe słówko;) oj na ten dach to ja z niecierpliwością czekam;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-07 21:01:19
marti1973
dziękuję bardzo;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-07 21:02:16
wlasneniebo
dziękuję!!!;))
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2010-10-07 22:23:12
aaa
bo ja zapomniałam ze wy blaszeczke bedziecie mieli! A czy to wazne? wazne ze bedzie pieknie!!!:)))))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-07 22:27:08
edyskas
no pewnie, że tak;) wcale się nie gniewam:)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-08 22:43:23
Uwięźnbienie pierwsza klasa :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:33:35
magnoliaOjoaska
hahaha;D
odpowiedz

wstępny projekt kominka.. prośba o rady

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-10-04
wyślij wiadomość

Mam do was ogromną prośbę o rady... Pytania sprowadzają się do wykonania obudowy wkładu kominkowego w salonie.

Tak wygląda okolica naszego kominka w zaadaptowanym projekcie:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Wkład planujemy zamontować we wnęce o szerokości 90cm i głębokości 53cm.

Nasz komin spalinowy jest wykonany z pełnej cegły

 Taki projekt kominka zrobiłam wstępnie:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Zastanawia mnie jednak kolor cegły... wnętrza chciałam utrzymać w tonacji bieli, szarości i odrobiny brązu... a cegła jest czerwona... I tu pojawia się pierwsze pytanie.... Macie może jakieś pomysły na wykończenie tego komina?? Może obudować tą cegłę płytą k-g, taką jak do obudowy wkładu?? Czy może lepiej i efektowniej będzie zostawić ją w oryginale tylko jakoś zaimpregnować ( zupełnie się na tym nie znam )

Chciałam też poradzić się was, w jaki sposób wykorzystać wnękę po lewej stronie komina spalinowego, która jest tu oznaczona wymiarem 49 cm.. Myślałam o obudowaniu, ale wtedy cały kominek wyglądałby masywnie, a tego nie chcę.. Z drugiej strony pojawia się koncepcja półek... ale jakich??

ehmm.. blog budowlany - mojabudowa.pl

11Komentarze
Data dodania: 2010-10-04 11:48:44
Gosiu, gustujesz w rzeczach prostych i jasnych kolorach (podobnie jak ja, he he) - mnie się naturalna cegła bardzo podoba - dlatego zostawiłam sobie nieotynkowany komin w sypialni ;) Jeśli chodzi o Twój kominek, to spróbowałabym pokombinowac z tą cegłą - kominek możesz zrobic na samym końcu, tzn, jego obudowę - wtedy zobaczysz, czy ta czerwona cegła za bardzo nie krzyczy w biało-szarym pomieszczeniu, jeśli wg Cibie będzie to zbyt mocny akcent, to możesz cegłę pomalowac na biało albo na szaro - wtedy kominek wtopi się w otoczenie. Myślę, że płyty kg to ostatecznośc w Twoim wypadku - zawsze możesz je zrobic, gdy pomysł z cegłą okaże się klapą! Dalej - niewykorzystana przestrzeń koło kominka - za półkami z kg nie przepadam, ale takie wolne miejsce jest bezcenne, ja np. nie mam nic i będę miała problem ze składowaniem drewna. Mnie się bardzo podobają takie wąski wnęki od góry do dołu wypełnione drewnem - wygląda to naturalnie i przy okazji jest bardzo praktyczne, bo drewno masz pod ręką. Gosiu, jestem pewna, że wymyślisz coś naprawdę fajnego - potencjał jest duży! Buziaki!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 11:58:15
masz rację Kasiu, to mógłby być też mały składzik na drewno, tylko obawiam się że byłby zbyt blisko kuchni i jakikolwiek pył z drewna we wnęce wędrowałby do kuchni przy byle dotknięciu... dziękuję za radę, spróbuję jakoś pokombinować;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-04 12:02:19
A, rozumiem. Wiesz, mi się też podobają szklane półki - są lekkie i nie przytłaczają wnętrza, fajnie pasują do nowoczesnego wystroju ;) Znam Ciebie, Gosiu, i jestem pewna, że za chwilę zaskoczysz nas jakimś ciekawym rozwiązaniem!
odpowiedz
rysiowa  
Data dodania: 2010-10-04 12:31:42
Ja bym też zostawiła cegłę. Malowana cegła? Jak dla mnie nie bardzo. We wnęce też bym dała szklane podświetlone półeczki.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 12:54:51
rysiowa
chyba masz rację rysióweczko;) pomyślę nad tymi półkami;)
odpowiedz
virion  
Data dodania: 2010-10-04 16:45:51
zostawiłabym cegłe, bedzie fajnym akcentem w biało-szarym otoczeniu. mnie sie widzą 3 wnekowe pólki narożne wycięte w zabudowie kartongipsowej, zaczynajace sie od dołu na wysokości szybki wkładu kominkowego i o wysokości szybki wkładu kominkowego, oczywiscie podswietlane :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-04 18:12:52
Coś podobnego widziałam, jeżeli chodzi o półki przy kominku zobacz na tę stronkę/www.mixdom.pl/zoom.php?path=0000_1.jpg
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-04 18:15:32
To znaczy na tę strone:www.mixdom.pl/show_cat.php?kategoria=0
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 18:22:49
virion
ja się właśnie obawiam, że nie będzie.., że zupełnie nie będzie pasować do wnętrza.. ale pomysł z półkami fajny, spróbuję coś naszkicować;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 18:24:35
gabrysia
dziękuję kochana za linka, od razu spojrzałam:) kominek jest bardzo ładny, przemyślany, jest miejsce na drewno i na bibeloty;) dziękuję bardzo za inspirację:*
odpowiedz
bastki  
Data dodania: 2010-10-05 14:35:20
czekam z niecierpliwością ;)na fotki
odpowiedz

o oświetleniu zewnętrznym..

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-10-03
wyślij wiadomość

Postanowiłam dziś naskrobać coś o oświetleniu zewnętrznym, jako że ostatnio jest to ( po dachu ) temat nr jeden w naszej "rodzinie"blog budowlany - mojabudowa.pl

Poszperałam ostatnio w necie i efekt tych poszukiwań, to kilka informacji na temat planowania takiego oświetlenia.. a że oświetlamy dom i jego otoczenie nie tylko dla wygody, ale i dla bezpieczeństwa, to temat ten powinniśmy naprawdę rozważyć...

- do aspektów, które powinniśmy omówić z naszymi połówkamiblog budowlany - mojabudowa.pl powinny należeć:

                        - oświetlenie tabliczki z numerem domu

                        - oświetlenie ścieżki do drzwi i garażu oraz drzwi wejściowych

                        - oświetlenie elewacji i ogrodu

                        - sposób sterowania oświetleniem

 

Tabliczkę z numerem domu można podświetlić np. reflektorem na wysięgniku.

Obecna technika pozwala na stosowanie lamp solarnych z wbudowanym numerem posesji, takich jak np. ta:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Drogę do drzwi, bądź podjazd do garażu można oświetlić za pomocą opraw montowanych w gruncie/ścieżce:

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlany

lub za pomocą słupków:

mojabudowa.pl - blog budowlany

Warto przy tym pamiętać, że im dłuższa ścieżka tym słupki powinny być wyższe, np. takie jak te (  na pierwszym zdjęciu lampki solarne ):

mojabudowa.pl - blog budowlany

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

albo wieele wieele innychblog budowlany - mojabudowa.pl

 

Światło przy drzwiach powinno padać na klamkę i  zamek, ale musi też dobrze oświetlać podest wejściowy. Planując więc oświetlenie tego "strategicznego" miejsca można uwzględnić kinkiety, które montuje się po obu stronach drzwi:

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

lub oświetlić drzwi z góry.

Jeśli wejście do domu jest zadaszone możemy przymocować lampę wiszącą a jeśli jest tu strop, można wbudować w nim oprawę świetlną. Często stosuje się tzw. downlighty czyli oprawy świecące w dół takie jak np. te:

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Co do tarasu, można go oświetlić słupkami zamontowanymi w posadzce, trawniku albo w rabatach:

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Elewację można oświetlać z dołu, montując oprawy, reflektory lub słupki wokół domu i kierując ich światło w stronę budynku:

mojabudowa.pl - blog budowlany

a to sprzęt, który może do tego posłużyć:

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

Można też umieścić źródło światła u góry i skierować jego strumień do dołu:

mojabudowa.pl - blog budowlany

co umożliwiają oprawy umieszczone w okapie, lampy na ścianie budynku lub kinkiety:

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

Warto przy tym pamiętać, że oświetlanie budynku z dołu dodaje mu nieco grozyblog budowlany - mojabudowa.pl

Oświetlenie ogrodu to już dużo bardziej rozbudowana kwestiablog budowlany - mojabudowa.pl  Pozostawiam ją więc wam do przemyślenia osobiście

 

W kwestii automatyki warto rozważyć trzy sposoby sterowania oświetleniem:

- zastosowanie zegarów włączających oświetlenie w określonych godzinach...

- zastosowanie czujników zmierzchowych mierzących jasność otoczenia, samoczynnie włączających i wyłączających oświetlenie...

- zastosowanie czujników ruchu na podczerwień, rejestrujących ruch i wówczas automatycznie włączających światło...  Na rynku jest obecnie bogata oferta lamp z wbudowanymi czujkami ruchu:

mojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlanymojabudowa.pl - blog budowlany

 

Wybierając oprawy oświetleniowe nalezy pamiętać o posiadanych przez nie kilku parametrach:

- znak B oznaczający bezpieczeństwo

- Kod szczelności, który określa dwucyfrowy symbol "IP". "I" oznacza za pyłoszczelność, "P" - wodoszczelność

                                        IP 44 powinny posiadać oprawy ścienne

                                        IP 54 - reflektory i słupki

                                        IP 66 - oprawy do montażu w gruncie

                                        IP  68 - oprawy do montażu w oczkach wodnych

- klasa ochronności, określająca rodzaj izolacji elektrycznej. Lampy ogrodowe powinny mieć II klasę ochronności, lampy do oczek wodnych III klasę.

 

A teraz coś dla początkujących elektrykówblog budowlany - mojabudowa.pl:

-  jeśli planujemy rozbudowaną instalację oświetleniową, dobrze jest zasilić ją napięciem 230 V.

- całą instalację podłącza się do oddzielnego obwodu chronionego dwoma rodzajami wyłączników: nadmiarowoprądowym i przeciwporażeniowym a kable i rozgałęziacze powinny być wodoszczelne

I na koniec mała uwaga praktyczna:

- żarówki należy kupować dopiero wtedy, gdy są już wybrane oprawy, ponieważ muszą mieć one odpowiedni gwint i moc nie większą niż maksymalna zalecana do danej oprawy..

To tyle na dziś, i tak was zamęczyłamblog budowlany - mojabudowa.pl

Pozdrawiam!!!

 

21Komentarze
edyskas  
Data dodania: 2010-10-03 22:43:38
:)
To oswietlenie elewacji od dołu mi sie bardziej podoba niz to od góry:) fajne te niektóre rozwiązania:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-03 22:46:24
Ach, tyle rzeczy trzeba przemyśleć, że aż głowa pęka! Bardzo przydatne rady
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-03 23:56:54
Drogi "Bączku" mam nadzieję ,że jak będziemy już na etapie oświetlenia to też będę równie oświecona i błyskotliwa w tym zagadnieniu tak jak TY hi hi, ale jeśli nie to z przyjemnością wrócę na Waszego bloga i poczytam sobie od nowa ;) dzięki wielkie za podpowiedzi i komentarze na moim blogu :) zapraszam ponownie i pozdrawiam cieplutko. Ewa
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-04 01:31:17
Gosiu, jak zwykle jesteś świetnie przygotowana! Niektóre z propozycji lamp bardzo mi się podobają!!!
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 09:37:24
edyskas
ja też jestem zdecydowanie bardziej "za" oświetleniem elewacji od dołu. po prostu bardziej mi się podoba:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 09:40:27
magnoliaOjoaska
Asiu, ale ty masz już chyba wszystko w tej kwestii "naświetlone"?:))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 09:41:54
ewa-krzysztof
dziękuję, ale muszę przyznać, że te wszystkie informacje są z gazet przepisane, a nie z głowy;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 09:42:57
kasiaros
no co ty Kasiu... to tylko seria "kopiuj wklej" x razy po sobie:))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 09:44:08
grosik2009rok
mnie też się podobają..;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-10-04 11:33:10
Gusik jak zwykle dałaś nam bardzo przydatną wiedzę. Mi podoba się ta lampka z podświetlanym nr domu i te lampki przy drzwiach.:)))Na pewno coś od gapię
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 11:48:31
w końcu napisałam coś innego, bo ostatnio tylko o więźbie było i o oknach;))
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2010-10-04 15:08:18
Jak zwykle można na Ciebie liczyć. Duuużo przydatnych informacji. Ekstra. Też chyba od dołu będziemy domek oświetlać.
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-10-04 17:54:02
Widzieliście prokuraturę w Poznaniu? Fakt, budynek wielki, ale nieziemsko dobrze oświetlony. Nie znaczy to, że świeci jak żarówa... Lampy zamontowano bezpośrednio na elewacji. Dają światło w górę i w dół - mniej więcej sprawia to wrażenie świetlnej klepsydry... To jeden z najlepiej oświetlonych budynków, jakie widziałam :-) Jeśli myślicie nad lampami oświetlającymi elewację, warto rozważyć właśnie takie 2-kierunkowe... Do tego coraz lepsze parametry mają żarówki led-owe. Wszystko oczywiście zależy też od klimatu domu i jego otoczenia.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 19:27:19
lusilu
;))) uwaga, rosnę;)) żartuję oczywiście.. pisałam właśnie po to, żeby komuś przydały się te informacje
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-04 19:29:34
msz-n
nie byliśmy w prokuraturze w Poznaniu;P, ale gdzieś w internecie natknęłam się na tak właśnie oświetlony budynek:) robi to wrażenie, to prawda.. ale raczej skłaniam się do oświetlenia od dołu..:)
odpowiedz
lusilu  
Data dodania: 2010-10-04 19:34:51
A rośnij, rośnij... :)) Ważne, żebyś co jakiś czas nam tu wrzuciła jakiś fachowo opracowany temat.
odpowiedz
marks  
Data dodania: 2010-10-04 21:39:38
Oświetlenie to spędza mi od paru dni sen z powiek. Wydaje mi się, że najbardziej odpowiadałoby mi oświetlenie z ziemi do góry, czy mogłabyś podać mi namiary na to oświetlenie z dołu w tej czarnej kostce kwadratowej? Bardzo mi się podoba. A swoją drogą to wgryzam się teraz w temat oświetlenia przyschodowego i już na głowę dostaję...
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-10-05 19:12:51
Re: re...
Ja też nie byłam, ale regularnie jeździłam obok;-) Znalazłam fotki: http://www.mmpoznan.pl/rep/newsph/2896/11960.3.jpg http://www.mmpoznan.pl/rep/newsph/2896/11964.3.jpg Może komuś wpadną w oko;-)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-06 08:23:46
msz-n
dzięki za linka:) otworzyłam, zobaczyłam i nie uwierzyłam własnym oczom;)) ta elewacja jest piękna!!! wy chcecie zrobić ją w podobny sposób??
odpowiedz
marks  
Data dodania: 2010-10-06 14:09:47
baczki
ogromniaste dzięki za tego linka z oświetleniem, jeden wybór już mniej, jestem na chwilę obecną przkonana albo do tych kostek, albo do tego oświetlenia ukrytego w kamieniu, tym bardziej, że żarówkę halogenową można zastąpi LEDową, a taką chciałam, super :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-10-09 20:46:38
rogale
cieszę się, że pomogłam;)) pokażecie efekty jak zrobicie oświetlenie?;) bo bardzo jestem ich ciekawa:)
odpowiedz
baczki
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1380305
Komentarzy: 6606
Obserwują: 444
On-line: 9
Wpisów: 336 Galeria zdjęć: 747
Projekt DOM W AMARYLISACH
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Mazowsze
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 marzec
2014 październik
2012 sierpień
2012 lipiec
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
5 niezalogowanych użytkowników