Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

Gdy człowiek się starzeje, choćby los rzucał nim po całym świecie, musi mieć gdzieś miejsce, które jest dla niego prawdziwym domem, do którego zdąża. Nieważne jak mocno bijesz, ale jak dużo jesteś w stanie znieść i nadal iść do przodu.

wpisy na blogu

na rozluźnienie.. nastrojów;))

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-05-18
wyślij wiadomość

Tak, tak.. Humor jest dobry na wszystko.;) Pozwala się na chwilę zapomnieć jeśli są jakies problemy. Dziś natknęłam się w necie na taki oto humorek budowlany;))

Pewien robotnik rozdeptał ślimaczka. Kolega go pyta:

-Ty, dlaczego rozdeptałeś tego biednego ślimaczka??

- Nie wytrzymałem, cały dzień za mną łaził!!

Zauroczył mnie ten kawał;)

Ale dobry jest też ten:

Rozmowa z  rana  na budowie:

-Panie Majster, która godzina?- pyta robotnik.

-a wiesz, że ja też bym się napił...

To ci dopiero żarty budowlane;))

11Komentarze
Data dodania: 2010-05-18 11:19:41
pierwszy jest lepszy :) he he dobre dobre :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-18 11:29:40
Jakże prawdziwe ;) Jeden z moich 'krótkoterminowych' pracowników (ten, który ostatnio zakończył swoją karierę :P), pewnego dnia poprosił o wypłatę 20,- na śniadanie. Ja-naiwna blondynka pojechałam do sklepu i kupiłam mu bułki i kiełbasę, by mi chłopina z głodu nie padł. On jak tylko zobaczył śniadanko, mówi, że on takie mokre woli, bo inaczej z rusztowania spadnie... :D Wtedy do mnie dotarło o co chodzi :PP więc bezczelnie mu odpowiedziałam, że skoro lubi mokre to mu zupę mleczną zrobię :))))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-18 11:39:28
Dobre Asia!!!;)) Pewnie chłopina się zagłodził:)??
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-18 11:45:35
Kontynując :) Przychodzi budowlaniec do majstra: - Panie majstrze łopata mi się złamała! - To się oprzyj o betoniarkę!
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-05-18 11:47:24
taaaa.... życie :)))))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-18 11:49:10
bena-marcin
hahaha;)) twój jeszcze lepszy!!
odpowiedz
martekj  
Data dodania: 2010-05-18 12:09:28
to się nie ma z czego śmiać:) Boskie...
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-18 13:39:07
Samo życie, he he - w końcu takie kawały skądś się biorą, nie?
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-18 22:25:18
romka kasiaros
aż się boję, co się będzie działo na naszej budowie, (jeśli kiedykolwiek uda się nam ją zacząć;)) Pozdrawiam ciepło;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-18 22:29:13
martekj
racja, nie ma się z czego śmiać, bo co nas teraz śmieszy, to na własnej budowie nie wydaje się być takie zabawne;)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-18 23:52:05
Fajny ten ze ślimakiem- a się uśmiałam :)
odpowiedz

niecierpliwa..

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-05-15
wyślij wiadomość

Ostatnie dni mijają nam głównie pod znakiem oczekiwania na ostateczną wycenę budowy domu przez naszego szeffa..  Trwa to już 2 tygodnie i z wstępnych rozmów wynika, że może to trwać jeszcze dłużejblog budowlany - mojabudowa.pl

Jakiś czas temu szeffu obliczył  nam orientacyjny koszt budowy stanu surowego i przedstawił na niego ofertę. Nawet  byliśmy zaskoczeni, że nie naciągnął nas przy tym zbytnio, ale teraz zaczynam sie coraz bardziej bać,  bo w tamtej ofercie miał nanieść poprawki i dołożyć do wyceny wykończeniówkę...

Przez to oczekiwanie na ostateczną ofertę jesteśmy kompletnie zablokowani w naszych kalkulacjach finansowych. Chciałabym wiedzieć już na czym stoję, zaplanować mniej więcej "w co się bawimy przy budowie, a w co nie", przeliczyć wydatki...Hmm...  A tak, zupełnie zagubieni, możemy tylko pogdybać..

Marzy nam się przecież wentylacja mechaniczna, odkurzacz centralny,  kominek z dystrybucją gorącego powietrza, ogrzewanie podłogowe... Ciężko by było nam się pogodzić z rezygnacją z którejś z tych instalacji.. Ale być może będzie trzebablog budowlany - mojabudowa.pl

Co by tutaj zrobić, żeby całkiem się nie zdołkować??

7Komentarze
Data dodania: 2010-05-15 20:26:57
Czekanie jest straszne, ale spróbuj sobie umilić czas wyszukując inspiracje wykończeniowe :))
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-15 21:02:17
Wiem o czym mówisz, też nie lubię czekać :) To taka nasza cecha kobieca.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-15 22:14:49
magnoliaOjoaska
racja, poszukiwania inspiracji to chyba jedyne co mi może umilić ten czas;) więc zacznę szperać. Tyle już mięliśmy przejść, że chyba nic gorszego się już nie zdarzy i nie zepsuje naszych planów?;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-15 22:16:36
bena-marcin
tak myślisz?? Chyba masz rację, moja druga połóweczka nie sprawia wrażenia bardzo zniecierpliwionej, może tylko trochę zmartwionej;)
odpowiedz
faworyt  
Data dodania: 2010-05-16 12:34:17
baczki
ja tak z innej beczki ;) Chciałam się przywitać:) Projekt domu macie bardzo fajny. Dom przestronny i nie tracicie miejsca na zbędne pomieszczenia. Widać, że jest dobrze przemyślany. Gratuluje też bloga. Widzę, że autorka jest bardzo mocno zaangażowana w budowę, i wie wszystko :D Jak widzę, przed Wami obecnie wybór ekipy. Trzymam mocno kciuki. Mi się udało, bo ekipa była porządna, ale i my się bardzo mocno interesowaliśmy co i jak, i na każdym kroku pilnowaliśmy czy wszystko jest ok. A interesowanie się budową to podstawa. Bo mam w rodzinie przypadek, że obecnie dom postawiony w stanie surowym i teraz wychodzą chocki klocki - projekt bardzo ładny, ale dom będzie chyba schrzaniony (delikatnie ujmując), bo inwestorzy bezgranicznie zaufali "szefowi", który oszukał ich chyba nie źle... No ale nie straszę :) Grunt to się interesować, interesować jeszcze raz interesować. Życzę dobrego wyboru ekipy, no i pogody, co by dało się budować szybciutko:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-16 19:23:24
faworyt
jest mi baardzo miło czytać twój komentarz powitalny;) dziękuję za życzenia powodzenia i za tą uwagę odnośnie wykonawcy. Nawiasem mówiąc uważam, że takie komentarze są bardzo potrzebne bo zwracają uwagę na pewne aspekty budowy, które czasem można pominąć. Bardzo się cieszę, że założyłam tego bloga, zwłaszcza widząc jaki jest odzew na moją aktywność, moje pytania, wątpliwości a do tego otrzymując wsparcie w chwilach dołka..;) Co do projektu, to już teraz bym pewne rzeczy w nim zmieniła, ale cieszę się, że się komuś podoba taki, jaki jest. Dziękuję jeszcze raz i też życzę powodzenia!!!
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-18 02:19:17
Zgadzam się z Joasią, że na doła najlepsze są inspiracje:) Powodzenia!
odpowiedz

specjalnie dla załamanej romki;)

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-05-14
wyślij wiadomość

Odpisuję w treści wpisu bo jak zaczęłam dziergać komentarz to stwierdziłam, że na kilku linijkach sie nie skończy;)

Temat wcale nie jest tak straszny jak się wydaje. Pomijając wybór  sprzedawcy, a uwzględniając sam wybór okien..  Wg autora książeczki poczciwy inwestor -jak my:) nie musi sie zagłębiać w skomplikowane tematy okuć, uszczelek, termoramek itp.. wystarczy mu dla zakupu okien wyłącznie znajomośc podanych przeze mnie parametrów. i podjęcie decyzji jakie parametry go interesują.

Jak pierwszy raz przeczytałam tą teorię, byłam lekko zszokwana. Pomyślałam: "jak to? kupując okna mam brać je tak na ślepo??" Jak przeczytałam na następnych stronach, że sprzedawcy często "wciskają nam różne kity na temat okien" i sprzedają w efekcie to, co chcą a nie to, czego wymagamy, korzystając z naszej niewiedzy, uwierzyłam. Sama do domku chcę kupic jak najlepsze okna, które w pełni będą spełniały moje wymagania w kwestii wytrzymałości itp. Zdecydowanie jednak jestem teraz ZA podejściem opisanym w książce.

Jak wygląda zakup okna wg autora? Oto jedno z pytań które często zadają inwestorzy i możliwe odpowiedzi sprzedawcy:

Inwestor pyta:

-czy okno jest wystarczająco sztywne? czy w oknie są inne specjalne wzmocnienia. Czy okno się nie wypaczy?

- sprzedawca może odpowiedzieć na to pytanie na dwa sposoby: albo poda klasę okna pod względem odporności na wiatr (baardzo dobry, konkretny sprzedawca), albo będzie nam mydlił oczy i opowiadał o różnego rodzaju wzmocnieniach, o których często nie będziemy mięli bladego pojęcia (sprzedawca blee). Przecież tak naprawdę ta wiedza o wzmocnieniach, uszczelkach, okuciach itp. kruczkach nie jest nam do niczego potrzebna, najważniejszy jest parament- jeśli okno posiada dany parametr, to oznacza, że jest dla nas dobre;))

Reszta już zależy od naszego gustu;)

3Komentarze
Data dodania: 2010-05-15 09:42:48
Widzę że niezła zabawa mnie czeka :)) ale to jeszcze daleka droga .... :)))
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-05-15 22:40:41
dzieki kochana, już mi nieco lepiej :))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-16 19:10:07
romka
miałam taką nadzieję, że ci troszkę ulży;)) Powodzenia!!, bo z postępów na waszej budowie wynika, że niedługo będziecie wybierać najlepsze okna dla siebie;)
odpowiedz

Jak kupić dobre okna?

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-05-13
wyślij wiadomość

Jest kilka właściwości okien, które powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze...

- odporność na obciążenie wiatrem: jest 6 klas okien (A1, A2, B3, B4,C5, C6) Najlepsza klasa to C6. Porządne okno posiada już klasę B3.

- wodoszczelność - nieosłonięte: jest 11 klas wodoszczelności dla okna nieosłoniętego (1A, 2A, 3A, 4A, 5A,... ) Klasa 1A oznacza, że woda przecieka zawsze, nawet gdy nie ma wiatru. Zaleca się kupować okna o wodoszczelności co najmniej 7A.

- właściwości akustyczne: okna standardowe, (co nie oznacza "złe") mają wskaźnik na poziomie 35 dB. Osoby które chcą lepszej ochrony przed hałasem powinny szukać wyższych wskaźników: 40, 45, 50 dB.

- przenikalność cieplna:. Wskazuje jak dużo ciepła może uciec z domu przez dane okno. obecna norma wskazuje, że U (współczynnik przenikalności cieplnej) całego okna nie powinien być wyższy niż 1,7 W/m2*K. (mała rada: nie interesujmy się wskaźnikiem U dla szyby czyli Ug, tylko dla całego okna czyli Uw). Okno energooszczędne polskie na chwilę obecną (normy zmieniają się bardzo szybko, coraz bardziej się zaostrzają) posiada Uw <1, okno pasywne Uw<0,8. (ciekawostka: w Niemczech od 2013 roku planowane jest wprowadzenie rozporządzenia nakazującego inwestorom montaż okien o Uw<0,9... Wniosek dla Polski-jak zwykle jesteśmy sto lat za murzynami;)))

- przepuszczalność powietrza: okno  powinno  być całkowiecie szczelne, zaleca się więc 4 klasę szczelności. Dopływ powietrza następuje w takim oknie przez nawiewniki.

-siły operacyjne: ta właściwość decyduje o wygodzie zamykania i otwierania okien. Są dwie klasy okien pod tym względem. Jeśli chcemy wygody kupujmy okna klasy 2.

- wytrzymałość mechaniczna: Są 4 klasy wytrzymałości.  Okno 1 klasy wytrzyma obciążenie 20kg, Okno drugiej klasy wytrzyma obciążenie 40 kg, trzecia klasa to odpowiednio 60 kg, czwarta- 80 kg. Kupujmy okna w zależności od wagi naszych mężów, którzy te okna będą pieczołowicie myli;D

- odporność na wielokrotne otwieranie i zamykanie: tu podział określa liczbę cykli otwierania i zamykania, które dane okno jest w stanie znieść. Są 3 klasy ( 5000, 10000, 20000). Liczba 5000 oznacza, że jeśli dane okno będzie otwierane aż raz dziennie to jego sprawność pod tym względem będzie trwać prawie 14 lat (5000/360). Okno trzecie wytrzyma odpowiedno 55 lat.

- odporność na włamanie: jest 6 klas odporności okien na włamanie. Im wyższa klasa, tym większa odporność. Dla przeciętnych użytkowników zaleca się okna klasy 2 (zabrzmi to może nieciekawie bo takie okno stawia opór przestępcy przez 3 minuty, ale musi on wówczas posiadać śrubokręt, szczypce lub klin- taka ciekawy podział ktos wymyślił;)), wyższe klasy to już górnaa półka i drogie rozwiazania stosowane w bankach.

- przepuszczalność światła:  oczywiście najlepiej jak jest najwyższa (powyżej 70%)

- współczynnik promieniowania słonecznego: określa ile ciepła promieniowania słonecznego dociera do nas przez okno: najlepiej jeśli jest wyższy niż 45%.

To co napisałam jest oczywiście wielkim skrótem. Polecam ciekawą książeczkę, z której zaczerpnęłam wszystkie te informacje.- tytuł jak w nagłówku. W praktyczny i dowcipny sposób jest w niej opisana droga do dobrych okien: wskazówki jak wybierać sprzedawcę, jak ma przebiegać współpraca z nim i przede wszystkim jak wybierać.. Bo rynek jest przecież bogaty. Przypuszczam, że podobne informacje można znaleźć na stronie www.aktywneokna.pl, do której kieruje autor.

 

3Komentarze
Data dodania: 2010-05-13 10:06:36
Wybierając okna, należy też zaczerpnąć informacji na temat ekipy montażowej w danej firmie - nawet najlepsze okno, gdy zostanie źle zamontowane, nie spełni swoich funkcji i będziemy je do końca przeklinać! A tak w ogóle, to tego wszystkiego za dużo jest na rynku - do końca budowy i wykończeniówki same dylematy:(
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-13 21:15:33
dokładnie-za dużo;) nie ma to jak w prl-u?;))
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-05-14 08:46:59
po przeczytaniu Twojego wpisu załamałam się :)))) kto to wszystko jest w stanie ogarnąć??? zdecydowanie za duży wybór!!!! :DDD
odpowiedz

rozważania o wnętrzu..hmm..hmm..

Blog:  baczki
Data dodania: 2010-05-11
wyślij wiadomość

Oto, co nas "zauroczyło" w trakcie ostatniej wizyty w IKEA. Podobno meble z IKEA są i drogie i słabiutkie,  więc  zachowujemy dla siebie tylko ogólny pomysł na projekt i na kolory w tym wnętrzublog budowlany - mojabudowa.pl

Nasza kuchnia jest umiejscowiona w północnej części domu, więc nie chcemy jej urządzać w ciemnych barwach. Biały moze nie jest zbyt wdzięcznym kolorem, ale ja mam wielki zapał do biegania ze ściereczkąblog budowlany - mojabudowa.pl. Z resztą  pozostaje jeszcze możliwość lustrzanego odbicia, czyli ewentualna zamiana kolorami pomiędzy poziomymi ściennymi szafkami a szafkami stojącymi.. Taka wersja też by sie nam podobała

I jeszcze jedna kwestia: pomiędzy szafkami ściennymi a szafkami stojącymi widocznymi na tej fotce mamy okno 300/70, więc taka kombinacja mebli jest bardzo odpowiednia dla naszego wnętrza..

Może to trochę za wcześnie na takie rozważania, ale od razu weselej na serduchu się robi jak się pomyśli o swojej przyszłej  kuchni..blog budowlany - mojabudowa.pl

mojabudowa.pl - blog budowlany

20Komentarze
Data dodania: 2010-05-11 10:42:26
mi sie podoba :) Ja jednak zdecydowalam sie na ciemne meble ;p - ale to pewnie z lenistwa :)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 10:43:32
nie wierzę w to lenistwo;))
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 10:55:20
baczki
oj troszkę jest, ale to po części chyba też przesilenie wiosenne ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 11:35:34
Za wcześnie na rozważania? Nie! Zobaczysz jak to szybko zleci - nie zdążysz się obejrzeć ;) Ps. Ciemne meble wcale nie dla leniwych...też na nich 'co nieco' widać ;)
odpowiedz
martekj  
Data dodania: 2010-05-11 11:36:48
pomysł fajny. A jeśli chodzi o kolory to i jasne i meble trzeba czyścić. Bo na białych wiać plamy i zacieki a na ciemnych kurz i odciski. Ja też lubię jasne wnętrza i nasza kuchnia będzie też w jasnych barwach.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 12:02:00
pocieszyliście mnie, dzięki;)) czyli "jasny" wcale nie oznacza "dużo gorszy"? No to fajnie
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 12:11:43
Ja już też widzę oczami wyobraźni moją kuchnię, mimo, że dopiero co fundamenty wyrosły :)Ale pewnie jak kuchnia stanie to będzie zupełnie inna od tej którą teraz zaplanowałam :) A Twój pomysł całkiem niezły. :)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 14:03:14
Biała lub jasna kuchnia wcale nie potrzebuje wiekszych nakładow pracy ,każdą kuchnie trzeba po prostu reguralnie sprzątać i tyle . Na ciemnych blatach i szafkach tez widać kazdy kurzyk.A jasne kuchnie są bardzo eleganckie i przytulne,popieram.:)))
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 14:40:48
Ja myślę o białej lub jasnopopielatej kuchni, zastanawiam się też nad połączeniem białego z drewnem - ogólnie jest za jasnymi wnętrzami - fajne pomysły:)
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 15:31:33
hmmmm piękna kuchnia...widzę, że mamy podobny gust. Łukasz jednak zapowiedział od razu, że na białą kuchnię się nie zgadza. Tyle moich pomysłów przeszło więc chcę żeby też coś wybrał. U nas będzie ciemne "drewno"
odpowiedz
annamj  
Data dodania: 2010-05-11 19:35:24
Ja mam od sześciu lat jasne kremowe meble w kuchni i nie narzekam.A do nowego WYMARZONEGO domu zaplanowałam białe mebelki nie tylko do kuchni.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 19:45:57
aniailukasz
:) ja na początku powiedziałam mojemu Pawłowi, że kuchnia będzie moim azylem a jego mały azyl to będzie garaż, więc jestesmy w sprawie wnętrz "kwita". Plecam takie same negocjacje z mężem;)) Dobrze, że ta kuchnia na obrazku spodobała się nam obojgu-jeden problem z głowy;)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 19:49:07
kasiaros
Też myślę o drewnie.;) Drewno w pomieszczeniu nadałoby mu trochę ciepła. Myślałam o blacie imitującym drewno. Połączenie bieli lub ecri z takim blatem wg mnie by fajnie się komponowało:)
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 19:50:21
to fajnie że jest tyle zwolennikó w jasnej kuchni. Nie mogę się doczekać jakie będą wasze;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 19:50:46
to fajnie że jest tyle zwolenników jasnej kuchni. Nie mogę się doczekać jakie będą wasze;))
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-11 19:55:05
bena-marcin
jak normalne kobitki, jesteśmy zmienne i mnie też szybciutko zmieniają się koncepcje, między innymi w kwestii budowy;) co do tej kuchni jednak jesteśmy raczej na tak, prawie na 100%
odpowiedz
Data dodania: 2010-05-11 20:40:23
Dziękuję za powitanie....
odpowiedz
romka  
Data dodania: 2010-05-12 12:08:57
ja kiedyś byłam w takim urządzonym na biało domu, rewelacja, jasno, słonecznie - jak terapia :))) tyle że przy małych dzieciach i zwierzętach troche pracowicie :))
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2010-05-12 17:35:34
eee tam... jakie za wcześnie? Po wycenę kuchni poszliśmy jak były zrobione fundamenty, ale jeszcze przed wylaniem płyty. W wakacje ub.roku :-) Jeszcze nie było kredytu, umowa z wykonawcą wisiała przez to na włosku, ale kuchnia była "zwarta i gotowa" :-) Jak to mówią - lepiej wcześniej, niż później. Pomyślcie jeszcze nad takim wariantem: całość w jednym, b.jasnym kolorze, a pomiędzy szafkami np. kolorowa kontrastowa szyba. Ewentualnie jasne meble z ciemnym/b.ciemnym blatem, schodzącym do podłogi po widocznych/odkrytych bokach mebli.
odpowiedz
baczki  
Data dodania: 2010-05-12 20:07:19
msz-n
ten ciemny blat do samej ziemi to świetny pomysł!! Dzięki;)) Co do szyby pomiędzy wiszącymi a stojącymi szafkami, to raczej jej wykonanie będzie niemożliwe bo na całej szerokości tych trzech górnych szafek jest poziome okno;)
odpowiedz
baczki
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 1380305
Komentarzy: 6606
Obserwują: 444
On-line: 9
Wpisów: 336 Galeria zdjęć: 747
Projekt DOM W AMARYLISACH
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Mazowsze
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2019 marzec
2014 październik
2012 sierpień
2012 lipiec
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj
2010 kwiecień
2010 marzec
2010 luty
2010 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
5 niezalogowanych użytkowników